Kysyimme asiakkailtamme palautetta lokakuussa ja tulokset olivat aivan ihmeellisen hyvät! Alun hyvänolon tunteen jälkeen meissä heräsi myös epäileviä kysymyksiä. Voiko tämä olla tottakaan? Puhdintaamme voit tutustua uusimmassa blogissamme.

Johtamisen arkea: mitä sinulle ei saa sanoa ääneen?

Ilse MannerIlse Manner 5.2.2015 — Löysimme muutaman työmotivaatioon ja tyytyväisyyteen liittyvän asian, joista pitäisi uskaltaa puhua ääneen. Eikä vain puhua, vaan myös ennen kaikkea kuulla ne. Ensimmäisenä mieleemme nousivat: omat urasuunnitelmat tai tavoitteet, tyytyväisyys omaan henkilökohtaiseen kehitykseen ja nykyisten työtehtävien tyydyttävyys. Usein näistä puhutaan vasta sitten, kun irtisanomisilmoitus on jätetty ja mietitään, että olisiko vielä jotain tehtävissä? Harvemmin on enää silloin.

Kehityskeskustelut: ikimuistoista vai ihan sama?

Ilse MannerIlse Manner 14.1.2015 — On taas se aika vuodesta, kun lähes joka organisaatiossa valmistaudutaan kevään kehitys-, tulos- ja/tai tavoitekeskustelukierrokselle. Niinpä ohjaannuin muistelemaan omia kokemuksiani vuosien varrelta.

Itsensä johtaminen - tavoitteesi tulevalle vuodelle?

Ilse MannerIlse Manner 17.12.2014 — Loppuvuosi on käsillä, onnistumiset ja tavoitteiden toteutuminen ovat suurennuslasin alla. Mitä sinä ajattelet kuluneesta työvuodestasi? Ovatko tavoitteesi toteutuneet? Ovatko sinulle asetetut tavoitteet toteutuneet? Oletko selviytynyt vai loistanut?

Kenen onnistuminen on tärkeintä?

Paula EnströmPaula Enström 10.12.2014 — Valmennusbisnekseen siirtymisen jälkeen olen kerta toisensa jälkeen pysähtynyt miettimään onnistumista. Entisenä kilpaurheilijana käännän arvioinnin äärimmäisen luontaisesti itseeni ja pohdin suoritustani valmentajana, fasilitaattorina, ajatusten herättäjänä. Vaikka itsereflektiollakin on paikkansa olen yhä useammin kuitenkin havahtunut ajatukseen, miten poisoppisin tästä tavasta? Sillä se, että asiakkaani onnistuu, on työni ydin.

Hyvän alaisen anatomia

Ilse MannerIlse Manner 3.12.2014 — ”Et voi auttaa edelläsi olevaa nousemaan korkeammalle ilman että nouset itse lähemmäs huippua.”

Johtajan tärkein resurssi

Ilse MannerIlse Manner 19.11.2014 — Mikä on sinun mielestäsi johtajan tärkein resurssi? Jos minun itse pitää siihen yhdellä sanalla vastata, sanon: itsetuntemus. Jos kahdella, lisään edelliseen: uteliaisuus itseään kohtaan. Jos vielä saan lisätä sanoja: kyky pohtia omaa toimintaansa vuorovaikutustilanteissa ja sen toiminnan vaikutuksia (päivittäin).

Muutos muutos läpäläpälää

Ilse MannerIlse Manner 6.11.2014 — Mikään uusi strateginen linjaus ei tarkoita mitään. Eikä muuta mitään. Muuttamiseen tarvitaan tekijä, joka ryhtyy aktiivisesti toimimaan toisella tavalla.

Johtaja on viesti

Ilse MannerIlse Manner 19.10.2014 — Onko sinulla hetki aikaa? Hienoa! Käydään pikamatkalla yhdessä. Aivan aluksi, käy katsomassa peiliin tai nappaa vaikka kännykällä kuva naamastasi. Mitä näkyy? Se, mitä näkyy ja mitä katsot peilistä tai kamerasta, et ole sinä. Se on sinun viestisi maailmalle.

Onnistuneet YT-neuvottelut = HR:n uusi rooli

Paula EnströmPaula Enström 19.9.2014 — Viime vuosina olemme törmänneet kerta toisensa jälkeen lööpeissä ja uutisoinnissa Suomea ravistelevaan YT-aikaan. Organisaatiot joutuvat sopeuttamaan toimintaansa vaikeaan taloustilanteeseen ja niinpä uutiset huutavat toinen toistaan suurempia irtisanomis- ja lomautusnumeroita kuukaudesta toiseen.